ディズニー7つの法則―奇跡の成功を生み出した「感動」の企業理念

東條先生推薦!

ディズニーでは、来園者をゲスト(賓客)と呼び、従業員をキャスト(出演者)と呼んでいる。キャストがゲストの心をつかんで放さないために、何をしているかを、全編をつうじて紹介した。七つのレッスンは、著者自身が得た教訓であり、ディズニーの成功の秘訣を著者なりに整理したものである。

内容

顧客満足世界一の秘密を解明せよ。全米からディズニー・ワールドに集結した5人の男女が発見したディズニーに連綿と受け継がれる、驚くべき7つの不文律とは?

著者略歴

Tom Connellan 氏
Tom Connellan is one of North America’s leading authorities on the organizational changes necessary to create high performance, customer retention, and service quality. He is a captivating, entertaining, and informative speaker who crisscrosses the country each year helping leading companies forge stronger bonds with their customers. He is a senior principal with Performance Research Associates and the author of six business books, including Sustaining Knock Your Socks Off Service.

登録情報

単行本: 221ページ
出版社: 日経BP社 (1997/11)
ISBN-10: 4822240967
ISBN-13: 978-4822240967
発売日: 1997/11
商品の寸法: 19 x 13.6 x 2.2 cm

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